tisdag 8 februari 2011

En lugnande fruktsallad

Först och främst måste vi tänka på varför vi äter frukter.
Detta är inte syftet med inlägget men hör endå ihop så jag kör kort.

Frukt är bra för vår hälsa, vi kan tänka, sova och må bättre när vi har vitaminer och mineraler i oss.
Frukt är även bra för att det är harmoniskt och hos många kan det ses som "Lyx" att ta någon frukt då och då, och det är inte på grund utav att frukt är dyrt för det är det inte, utan för att många har inte tid med detta.

Jag är själv en av dom som inte har tid med massa frukter, därför gör jag en fruktsallad varannan dag ungefär.

Jag brukar ta fram några frukter, hacka och skära dom i bitar, tillsätta grädde eller glass utav något slag och sedan bara njuta av den.
Dock sätter jag alltid på något extra, t.ex som en skivad citron bit bara för att det ska se lite finare ut.

Jag lägger även min skål på en slags plast bricka, och då brukar jag forma skalet av mina frukter bara för att det ska ge mer känsla i det hela, och att fler färger ska dyka upp - som i sin tur kan ge inspiration om hur du kan göra din fruktsallad lyxig.

Men detta är inte allt, för jag brukar även sitta på balkongen invirad i en varm filt, oavsett vilket väder det är (förrutom regn) och avnjuter min fruktsallad.
På så sätt får jag en lugnande fruktsallad som är mycket mer än bara massa frukter och vitaminer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar