fredag 11 februari 2011

Recept på en avkopplande fruktsallad

Om du är mitt uppe i stressen nu, vare sig du är hemma och latar dig eller om du har andra saker för dig så känns detta som en dyster och mörk period, där man bl.a blir seg utav vädret och inte har tid för avkoppling då dagarna är så låga numera.

Jag har den perfekta lösningen genom mitt standard, fruktsallad!

Ta fram dessa olika frukter:
1 äpple
1 banan
1 apelsin
1 klementin
1 stock vindruvor
1 kiwi
1 granatäpple
1 annanas ( ur burk går PERFEKT ).

Skala sedan av frukterna och skär dom i små små bitar.
Blanda allt i en enda stor skål.
Tillsätt grädde eller glass, jag skulle vilja köra på vanlig vanilj glass, så sätt det på toppen av din skål.
Slå på lite god musik, sträck ut bena och ha skålen framför dig och bara ät och njut.

Dessutom om du inte ätit frukt på flera dagar, så får du in de flesta vitaminer och mineraler, tack vare 8 olika frukter som bildar den perfekta fruktsalladen.
Detta var mitt recept på en lugnande fruktsallad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar